• Informatyka

        • Klasa VI 19.03.2020

          Temat:Programujemy rozwiązania w języku Scratch. Jak wyszukać podany element w zbiorze?

          Wykorzystując wskazówki z podręcznika (s.80 - 85) zbuduj skrypt wyszukujący w zbiorze konkretną liczbę. Pracę zapisz szczęśliwe liczby i prześlij na adres harasikmaria@interia.pl do 25. 03.(Proszę podpisać maila)

          Klasa V 20.03.2020

          Temat: Program PowerPoint - tworzymy prezentację.

          Ćw.3.s.70.

          Wykorzystując wskazówki z poprzednich lekcji, z podręcznika oraz informacje z internetu wykonaj ćwiczenie i prześlij na adres harasikmaria@interia.pl do 26. 03.

           

          Klasa VII 24. 03.

          Temat: Utrwalamy umiejętności - programujemy w jęzku Scratch.

          Wykorzystując wskazówki z poprzednich lekcji, z podręcznika oraz informacje z internetu wykonaj ćwiczenie i prześlij na adres harasikmaria@interia.pl do 31. 03.

          Ćw. 1.s.138

          Ćw.2.s.138 tytuł Projekt 2

          Ćw. 3, 4 s.139

          Ćw. 5 s. 140

           Klasa IV 24. 03. 2020

          Temat: Jak policzyć punkty w programie Scratch?

          1. Zapisz kolejne punkty do zeszytu ( podręczniks.88 - 99), a dowiesz się czego nowego sie dzisiaj nauczysz.

          2. Uruchom program, czytaj wskazówki z podręcznika i wykonuj je krok po kroku.

          3. Efekt pracy zapisz i prześlij na mojego maila do 31.03.

           

           

          Klasa VI  01. 04. 2020

          Temat   Zdalna lekcja informatyki z PixBlocks -podstawy programowania.

               1. Program jest dostępny do pobrania za darmo na stronie: https://pixblocks.com/.

               2.  "Lekcja informatyki: programowanie podstawy dla klas I-VI”,

                  prowadzący: Marek Kubik
                  data: środa, 1 kwietnia
                  godzina: 11:00 - 12:00
                   https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-marek-kubik

             3. O godzinie 11 wchodzimy na podany link zapisujemy się i uczestniczymy w lekcji.

             4.  Po lekcji na grupie Informatyka napiszcie, czy się wam spodobało.

           

          Klasa VII      02. 04. 2020

          Temat: Programujemy w jęzku Scratch - zmienne i obliczenia, sytuacje warunkowe.

          Wykorzystując wskazówki z podręcznika  wykonaj ćwiczenia i prześlij na adres harasikmaria@interia.pl.

          Wszystkie ćwiczenia wyślij w jednym mailu. 

          Czytaj ze zrozumieniem-:), pomyśl i wykonaj. 

          I. Zmienne i obliczenia -  przeanalizuj skrypt s.140 i wykonaj ćwiczenia:

          Ćw. 6. s.141. Zapisz  Prostokąt 1

          Ćw.7.s. 141. utwórz skrypt i zmodyfikuj go Zapisz Prostokąt 2

          II. Sytuacje warunkowe.- przeanalizuj skrypt s. 143.

          Ćw. 9 s.144 (punkt 1,4,5)

          Ćw. 11. s. 144.

          Zadanie dla 2 osób, które nie mają możliwości pracy  z programem Scratch.

          Napisz w zeszycie odpowiedzi na pytania:

          1. W jaki sposób tworzy się prosty program w języku Scratch?

          2. Czy program może zawierać więcej niż jeden skrypt?

          Powodzenia.

          Tekst na kolorowo przepisz do zeszytu, zrób zdjęcie i wyślij na Massengera na grupie. 

           

          Dla wszystkich uczniów link do pobrania Scratch

          1. Najpierw zainstalij Adobe AIR
          2. Potem Scratch 2

           

           

           Klasa IV 03. 04. 2020

          Temat: Na skróty. O skrótach klawizsowych w programie MS Word.

          1. Przeczytaj tekst  s.98, a dowiesz się czego nowego sie dzisiaj nauczysz.

          2.  Krótsza droda.

          Uruchom program Word , przepisz  z podręcznika s. 98 skróty kawiszowe. Pracę zapisz jako Skróty klawiszowe na swoin komputerze w swoim folderze.

          Przykład.

          Ctrl +B pogrubienie

          Ctrl+I Kursywa (pochylenie)

          I tak dalej...

          3. Wykonaj ćwiczenie  "Oko w oko z monitorem" s. 99. Pracę zapisz jako Las_ formatowanie na swoim komputerze w swoim folderze.

          Powodzenia.

          Pamiętajcie o zapisywaniu prac w swoim komputerze. Możecie być o nie poproszeni po powrocie do szkoły

           

           

                             Klasa V     01.04.2020

          Temat: Wspomnienia z ... Tworzymy album fotograficzny. 

          1. Zapisz kolejne punkty do zeszytu ( podręczniks. 71 - 79), a dowiesz się czego nowego się dzisiaj nauczysz. (Zeszyty będę sprawdzać)

          2. Uruchom program, czytaj wskazówki z podręcznika i wykonuj je krok po kroku.

          3. Jeżeli się udało efekt pracy zapisz na swoin komputerze w swoim folderze Album_wspomnienia.

          Powodzenia.

          Wskazówki do lekcji:

          https://www.youtube.com/watch?v=CTYQN-zV5VU

           

          Klasa VI  15. 04. 2020

          Temat: Razem możemy więcej. O społeczności użytkowników Scratcha.

          1. Zapisz kolejne punkty do zeszytu ( podręczniks. 87 - 92), a dowiesz się czego nowego się dzisiaj nauczysz.

          Wskazówki do lekcji:

          • czytaj wskazówki z podręcznika (obejrzyj film) i wykonuj je krok po kroku,
          • punkt 1. s. 87 - załóż konto,
          • przeczytaj punkt 2. s. 88 i obejrzyj  film-udostepnianie-projektu.mp4,
          • przeczytaj punkt 3. s. 90 i obejrzyj film-remiks-projektu.mp4,
          • przeczytaj punkt 3. s. 90 i obejrzyj film-utworzenie-studia.mp4,
          • na ten temat przewidziane są 2 lekcje, więc będziemy się tym tematem zajmować również 22.04

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

    • Kontakty

  • Galeria zdjęć

      brak danych